11 oktober 2024

Drie aangenomen moties bij DebatRaad 10 oktober

In de DebatRaad van 10 oktober 2024 zijn onze drie moties aangenomen. Twee moties richten zich specifiek op het versterken van de positie van senioren in onze stad, en één motie biedt betere kansen voor dak- en thuislozen:

1. Gewoon weer meedoen!
    Deze motie zet zich in voor de kansen van dak- en thuislozen op de arbeidsmarkt. We willen samen met lokale bedrijven, maatschappelijke organisaties en opleidingsinstituten extra plekken creëren voor opleiding, werkervaring en vrijwilligerswerk. Hiermee geven we mensen een nieuw toekomstperspectief en helpen we hen weer mee te doen in de maatschappij.
  2. Goede voorbereiding is het halve werk voor iedereen
    We willen ervoor zorgen dat álle senioren, ongeacht hun achtergrond, de weg weten naar sociale initiatieven. Dit helpt hen een sterk sociaal netwerk op te bouwen. Met deze motie zorgen we ervoor dat niemand zich buitengesloten voelt, en werken we samen aan een samenleving waarin iedereen zich welkom voelt. Dit draagt bij aan een betere voorbereiding van senioren op hun toekomst in een veranderende maatschappij.
  3. Grijs is het nieuwe Goud
    Met deze motie maken we ons sterk voor de waardevolle bijdrage van senioren op de arbeidsmarkt. Door hen te ondersteunen met flexibele werkopties en vrijwilligerswerk, benutten we hun kennis en ervaring. Zo zorgen we ervoor dat senioren actief kunnen blijven, wat niet alleen henzelf maar ook onze stad ten goede komt. Dit helpt om het tekort aan arbeidskrachten op te vangen en draagt bij aan een vitale en betrokken seniorengemeenschap in Breda.

Met deze drie moties zetten we als PvdA een belangrijke stap richting een stad waar iedereen mee kan doen, van jong tot oud, en waarin niemand aan de zijlijn hoeft te staan. Samen maken we van Breda een plek waar iedereen zich thuis voelt!

Je leest de moties hier:

Gewoon weer meedoen!

Goede voorbereiding is het halve werk, voor iedereen

Grijs is het nieuwe Goud