De PvdA-afdeling Baronie van Breda bestaat uit alle PvdA-leden in de gemeente Breda (inclusief Teteringen, Bavel, Prinsenbeek en Ulvenhout), Alphen-Chaam, Baarle-Nassau en Zundert. De PvdA Baronie van Breda heeft ongeveer 300 leden.

Belangrijke taken

• Het verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen vaststellen.
  • De kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen vaststellen.
  • Campagne voeren bij verkiezingen voor de Gemeenteraad, Provinciale Staten, Tweede Kamer en Europees Parlement.

Het afdelingsbestuur

Het afdelingsbestuur is verantwoordelijk voor de uitvoering van deze taken. Verder zorgt zij ervoor dat de partij in beweging blijft door activiteiten te organiseren, contacten te leggen met burgers, kandidaten voor de gemeenteraad te werven, enzovoorts. Het bestuur onderhoudt ook de contacten met landelijke en provinciale PvdA-vertegenwoordigers.

Gemeenteraadsfractie

In de gemeenteraad van Breda zitten vier PvdA-raadsleden en twee burgerraadsleden. Zij zijn verantwoordelijk voor het realiseren van de politieke doelstellingen van de PvdA. De fractie heeft een eigen secretariaat dat bereikbaar is via: 076-5294053 en [email protected]

Wethouder

Sinds juni 2022 vormen PvdA, VVD, CDA en GroenLinks in Breda een coalitie. Tot het college van Burgemeester en Wethouders van Breda is één PvdA-wethouder toegetreden.

Secretariaat van de afdeling

Met vragen of opmerkingen over de afdeling kunt u terecht bij de afdelingssecretaris: Solveig van Mourik – van der Bruggen
email: [email protected]

Laat uw informatie achter