De Gemeenteraadsfractie van de PvdA telt sinds maart 2022 6 (burger)raadsleden.
Zij zijn het gezicht van de PvdA naar buiten toe, naar de mensen in de wijken en buurten, naar de rest van de politiek en naar alle maatschappelijke organisaties in de stad. Er zijn twee burgerraadsleden, ter ondersteuning van de fractie.

De fractie vergadert iedere maandagavond vanaf 20:00 uur in de fractiekamer, tenzij de maandag in een reces valt.

De fractiekamer en het fractiesecretariaat bevinden zich op de begane grond in het fractiehuis aan het Stadserf. Het Stadserf is vanaf de Grote Markt te bereiken via het steegje tussen restaurant de Colonie en de dependance van de VVV en vanuit de St.Annastraat via de poort schuin tegenover café Publieke Werken. Het beeld van de Turfschipper staat met zijn rug naar het fractiehuis. Aanbellen is het snelst met het kamernummer 225.

Enkele keren per jaar combineert de fractie de fractievergadering met een werkbezoek aan een wijk, dan wordt er “op locatie” vergaderd.

Het secretariaat van de fractie is bereikbaar via: