Door Fractie op 1 april 2023

Op de bres voor kwetsbare jongvolwassenen

Voor veel jongeren is hun achttiende verjaardag een mijlpaal om naar uit te kijken. Voor jongeren die opgroeien zonder een stabiele thuissituatie, is het een onzekere tijd waarin zekerheden plots weg kunnen vallen. Hoewel de 18-/18+ problematiek geen nieuw fenomeen is, lijkt het tegengaan van dakloosheid bij jongvolwassenen geen vanzelfsprekendheid. Sterker nog, het aantal dakloze jongvolwassenen neemt de laatste tijd fors toe. Om dit onderwerp te bespreken in de gemeenteraad stelden Marieke Wulffraat met haar CDA-collega Christine de Moor deze bespreeknotitie op.

Donderdag 30 maart stond de eerste sessie over dit onderwerp op de agenda. De bijdragen van de insprekers maakten veel los. Hulpverleners Anna Peemen van Up2You en Hanneke van Herwijnen van de stichting de Herberg en twee ervaringsdeskundigen schetsten een helder maar somber beeld van de huidige praktijk.

Na afloop van de sessie deden zowel Marieke, Anna als Christine verslag van de sessie.

Fractie

De Gemeenteraadsfractie van de PvdA telt sinds maart 2022 6 (burger)raadsleden. Zij zijn het gezicht van de PvdA naar buiten toe, naar de mensen in de wijken en buurten, naar de rest van de politiek en naar alle maatschappelijke organisaties in de stad. Er zijn twee burgerraadsleden, ter ondersteuning van de fractie. De fractie vergadert

Meer over Fractie

Waar ben je naar op zoek?