Feestelijke opening Markenhage Campus

Door Sanne Bijlsma op 15 september 2017

Na jaren van plannen maken is het eindelijk zo ver! Het Markenhage College, Michaël College en Orion Lyceum openen deze donderdag de deuren van een gezamenlijke campus aan de Emerweg. Zo’n 1500 leerlingen volgen hier verschillende vormen van onderwijs. De PvdA feliciteert de leerlingen, docenten en besturen met deze prachtige samenwerking en leeromgeving.

Deze ontwikkeling werd mede mogelijk door kansen die de doordecentralisatie van de middelen voor onderwijshuisvesting bood. Sinds 2014, destijds een wens van de Partij van de Arbeid, zijn de middelen in handen van de schoolbesturen. Deze drie scholen, ieder met een heel eigen identiteit, hebben de handen ineen geslagen en vieren donderdag een feestje op de opening. De leerlingen volgen al een paar weken les in het nieuwe gebouw, maar gisteren werd het openingsfeestje gevierd; samen met onze wethouder Onderwijs Miriam Haagh.

HAagh: “De verscheidenheid in het onderwijs geeft kleur aan onze stad en helemaal aan deze campus. Drie scholen, drie gebouwen in één! Onder dat gezamenlijke dak vindt goede samenwerking en uitwisseling plaats met mooie focus op kunst en cultuur. De opening belooft veel voor de toekomst!”.

Sanne Bijlsma

In 2010 stapte Sanne in de wereld van de lokale politiek. Ze werkte destijds aan vrouwenrechten in West- Afrika voor een ontwikkelingsorganisatie, maar zag in haar directe omgeving ook dingen die anders en beter konden. Ook lokaal het verschil maken beviel goed en zij ging voor een tweede periode in onze fractie van de Bredase gemeenteraad. Ze werkte

Meer over Sanne Bijlsma