Van Drunen nieuwe fractievoorzitter PvdA Breda

10 april 2018

De fractie van de PvdA Breda heeft de 24-jarige Arjen van Drunen gekozen als fractievoorzitter. Van Drunen was campagneleider bij de gemeenteraadsverkiezingen. Die verkiezingen liepen voor de Bredase PvdA goed af. Tegen de landelijke trend in hield PvdA Breda haar vier zetels vast.

Van Drunen volgt Henk van der Velde op. Van der Velde was bij de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen geen kandidaat meer voor een nieuw termijn als raadslid. Lijsttrekker Miriam Haagh had voor de verkiezingen al aangegeven niet beschikbaar te zijn voor het fractievoorzitterschap. Haagh is beschikbaar voor wethouderschap en een rol in de fractie indien het formatieproces niet tot uiteindelijke coalitiedeelname zou leiden. De zittend PvdA wethouder is eerder zes jaar fractievoorzitter geweest en gaf de voorkeur aan een nieuwe frisse fractieleider.

Het proces van de informatie wordt donderdagavond in de gemeenteraad afgerond met de bespreking van het rapport van de informateur. Deze keuze biedt helderheid voor het proces van de formatie. Zittend-raadslid Rob Sips (46 jaar) is gekozen als vice-fractievoorzitter.

De fractie omschrijft Van Drunen als iemand met een grote dosis energie, flair en communicatiekracht. ‘’Ik ben blij met het vertrouwen van mijn fractie. Ik sta voor een optimistisch, vooruitstrevend en constructieve club. En ik geloof erin dat dát is wat Bredanaars van de PvdA verwachten’’, aldus Van Drunen.

Eerder was Van Drunen onder andere vier jaar commissielid bij de PvdA Drimmelen en twee jaar secretaris bij de PvdA Brabant. Hij werkt in het dagelijks leven als communicatieadviseur bij een communicatiebureau en is daarnaast in de regio bekend als presentator van Spraakvermaak.