16 maart 2021

Stemadvies van Attje Kuiken

Met nog één dag voor de verkiezingen spreken we Attje Kuiken, sinds 2006 “ons” Bredase Tweede Kamerlid voor de PvdA. Ze staat deze Tweede Kamerverkiezingen op plaats 4 van de lijst van de Partij van de Arbeid.

Leuk dat we je spreken! De campagne zit er bijna op. Hoe heb je deze campagne ervaren?

Bizar. We misten natuurlijk de rozen die we aan de deur mochten uitdelen. Maar de energie die in de debatten zat was erg mooi om te ervaren! Ook de energie van de kandidaat Kamerleden was erg mooi! Al met al een bijzondere en mooie campagne!

Waar zou je nog eens extra de nadruk op willen leggen?

Deze dagen valt er echt wat te kiezen. We verlangen echt naar een wereld na corona. Maar we verlangen niet naar het oude normaal. We willen natuurlijk fijn kunnen wonen, een eerlijke beloning voor mensen die in de zorg werken en gelijke kansen voor onze kinderen in het onderwijs. Daar willen we na 17 maart hard aan gaan werken, dus ga vooral stemmen!

We zijn erg trots om een Bredaas kamerlid te hebben. Hoe neem je het lokale mee naar Den Haag?

We weten wat er speelt in Brabant, waar er problemen zijn en dat Nederland groter is dan de randstad. Dat is erg mooi om daar in te kunnen brengen.

Concreet betekent dat bijvoorbeeld op het gebied van criminaliteit en ondermijning dat ik schakel met burgemeester Paul Depla en toen Juzt failliet ging kon ik rechtstreeks schakelen met minister De Jonge, omdat we de zorg voor kwetsbare kinderen wilden waarborgen.

Tot slot. Wat wil je de kiezer nog meegeven?

Dat ik het mooiste werk mag doen wat er is. Volksvertegenwoordiger zijn voelt erg speciaal, omdat ik elke dag voor of achter de schermen dingen kan betekenen voor mensen. De politiek doet er dus enorm toe! Ga dus vooral stemmen op 17 maart!