Door Suzan Cornelissen op 30 april 2020

Speelstraten voor kinderen

Volgende week begint de meivakantie voor onze basisscholen. Binnen de samenleving komt er steeds meer behoefte om veilig buiten te kunnen verblijven. Voor kinderen is er door de landelijke maatregelen nog meer tijd gekomen om samen te spelen.

Op dit moment zijn de Bredase speeltuinen, zoals in de Ploegstraat, nog gesloten in verband met de coronacrisis. In Amsterdam wordt door het gemeentebestuur overwogen om bepaalde straten te sluiten om kinderen en ook sporters meer veilige ruimte te geven.

In de huidige stressvolle tijd vinden wij het van belang om mensen de ruimte te geven om zich te ontspannen.

Daarom willen we de volgende vragen aan het college stellen:

1. Herkent het college de ontwikkeling dat steeds meer mensen naar buiten gaan om te wandelen, sporten en ontspannen?

2. Welke mogelijkheden ziet het college om Bredase speeltuinen weer gedeeltelijk te openen?

3. Welke mogelijkheden ziet het college om ook in Breda, mede op initiatief van en in overleg met bewoners, bepaalde straten tijdelijk te sluiten zodat kinderen op een veilige manier kunnen buitenspelen?

4. Ziet het college de mogelijkheid om, bij wijze van pilot, deze maatregelen al in de komende meivakantie toe te passen?

Suzan Cornelissen

Suzan woont met haar gezin in de wijk Overakker. In de raad zet zij zich in voor armoedebestrijding, goede kansen op de arbeidsmarkt, voldoende opvangvoorzieningen voor vluchtelingen en duurzaamheid die alle inwoners van Breda ten goede komt! “We staan als Breda voor hele grote uitdagingen de komende jaren. We hebben  nu te maken met een

Meer over Suzan Cornelissen