Door Fractie op 16 mei 2018

PvdA Breda draagt Miriam Haagh voor als wethouder

De fractie van de PvdA Breda draagt Miriam Haagh voor als wethouder. Haagh was de afgelopen periode ook al wethouder en was daarnaast de afgelopen verkiezingen lijsttrekker voor de PvdA Breda. Binnen de raad en de stad wordt zij alom gewaardeerd.

Fractievoorzitter Arjen van Drunen: ”De fractie was unaniem in haar keuze. Miriam is een bestuurder met een warm hart en een koel hoofd. Dat gecombineerd met een flinke dosis overtuigingskracht en deskundigheid maakt dat zij de kwaliteiten heeft om echt het verschil te maken in Breda.” De PvdA is met de VVD en D66 in gesprek over de vorming van een college. Eind mei/begin juni wordt er een akkoord verwacht.

Haagh is 45 jaar en al 12 jaar actief in de Bredase politiek. Daarvan is ze 6 jaar fractievoorzitter geweest en heeft zowel een periode in de coalitie als in de oppositie meegemaakt. De laatste vier jaar is ze wethouder van Zorg, Welzijn, Onderwijs en Dienstverlening. Ze woont met met haar gezin in Teteringen.

”Ik kijk ernaar uit om me de komende jaren weer als wethouder in te kunnen zetten voor een sterk en sociaal Breda. Het vertrouwen vanuit de PvdA-fractie en de vele stemmen bij de verkiezingen van 21 maart geven veel energie om samen met bewoners en organisaties in de dorpen en wijken de schouders eronder te zetten”, aldus Haagh.

Fractie

De Gemeenteraadsfractie van de PvdA telt sinds maart 2022 6 (burger)raadsleden. Zij zijn het gezicht van de PvdA naar buiten toe, naar de mensen in de wijken en buurten, naar de rest van de politiek en naar alle maatschappelijke organisaties in de stad. Er zijn twee burgerraadsleden, ter ondersteuning van de fractie. De fractie vergadert

Meer over Fractie

Waar ben je naar op zoek?