Door Afdelingsvoorzitter – Pieter Dekkers op 25 mei 2019

Kees Braat krijgt bronzen speld

Op 23 mei ontving Kees Braat de bronzen speld voor het 25-jarige lidmaatschap van de PvdA. Kees is een markante persoonlijkheid, niet in de laatste plaats omdat hij altijd goed behoed met wisselende hoeden op pad gaat. Veel inwoners van Breda zullen Kees, die oorspronkelijk uit Zundert komt, ook kennen omdat hij 30 jaar in de techniek van De Stem heeft gewerkt.

Wat de meesten waarschijnlijk niet weten is dat Kees Braat een fanatieke sportschutter is. Zowel kruisboog als luchtbuks en klein-kaliber wapens liggen als gegoten in de handen van Kees, die tegenwoordig ook de jeugd bij de wapenvereniging in Klein Zundert traint. Dat schieten een grote passie is, daarvan getuigen ook de medailles en beloningen die Kees eveneens kreeg omdat hij twee keer koning van de schutterij was. Daarnaast is Kees een hartstochtelijke wandelaar. Hij heeft al dertien keer meegedaan aan de Vierdaagse van Nijmegen, die hij pas na zijn 50e verjaardag ontdekte.

Bij alles wat Kees doet staan de mensen centraal. En de mensen doen er graag iets voor Kees terug zoals tijdens de waterschapverkiezingen waar hij op de lijst van plaats zeven naar drie steeg vanwege alle voorkeursstemmen. Naast een expert te zijn op het gebied van dit oudste democratische bestuursorgaan, is en blijft Kees Braat een betrokken vakbondsman.

Zoals alles, doet hij het met grote inzet. En als zo veel echte vakbondsmensen werd het Kees begin jaren 1990 even te veel, toen de WAO-kwestie hoog opliep. Gelukkig kwam hij in 1994 weer terug als lid!

Het bestuur dankt Kees voor de gastvrije ochtend bij hem thuis en feliciteert hem namens de afdeling van harte. Wij hopen dat hij nog veel jaren met plezier betrokken blijft bij alles wat hij doet!

Peter, Ilona, Kees en Jorg

Afdelingsvoorzitter – Pieter Dekkers