Juffen en meesters: jullie zijn toppers!

1 maart 2018

Beste leerkrachten in het Bredase basisonderwijs,

Vandaag is het 1 maart. Niet zomaar een donderdag, maar ‘Nationale Complimentendag‘. Dus geef je collega, partner of zomaar iemand in de buurt vandaag vooral een complimentje extra!!

De PvdA Breda wil vandaag alle leerkrachten in het Bredase basisonderwijs een oprecht compliment maken. Wat zijn wij trots op en ontzettend blij met alle basisscholen. Zo’n divers aanbod per dorp & wijk en tegelijkertijd zo vertrouwd voor alle kinderen en hun ouders.

Er is veel te doen rondom het basisonderwijs, zoals de stakingen, studenten die vroegtijdig afhaken van de PABO, de enorme werkdruk en het aan ouders moeten uitleggen dat het bij ziekte niet altijd lukt om vervanging te regelen…  Dit alles maakt jullie geweldige werk soms extra zwaar, dat gaat zeker niet aan ons voorbij.

Juist daarom vinden wij het leuk om jullie vandaag als team in het zonnetje te zetten. Jullie zijn er iedere doordeweekse dag weer om alle kinderen te ontvangen, te begeleiden, uit te dagen en verder te brengen in hun eigen tempo. Met een lach en vol enthousiasme.

Daarvoor maken wij een diepe buiging en zeggen we: “Dank jullie wel voor dit geweldige werk met onze jongste Bredase generatie”.

Bij deze brief een kleine attentie voor in de lerarenkamer. Misschien niet zo gezond als we zouden willen (juf Ank zou ons terug sturen…), maar het komt uit een warm hart

Veel groetjes namens het hele team van de PvdA Breda