Door Marieke Wulffraat op 24 maart 2023

Heb vertrouwen, omdat wonderen niet bestaan

Tijdens de raadsvergadering van donderdag 23 maart diende Marieke Wulffraat een motie in om een einde te maken aan de confronterende, frustrerende en nutteloze herindicatie bij chronische aandoeningen. De steun voor de motie was unaniem. Haar pleidooi:

Wonderen bestaan niet, vertrouwen en menselijkheid wel. Wat is dan toch de reden dat de gemeente Breda mensen met een chronische of levenslange aandoening elke keer opnieuw belast met een keuring, oftewel een nieuwe indicatie? Verwacht de gemeente nu echt dat iemand die al jaren in een rolstoel zit, waarvan de situatie er elk jaar niet beter op wordt, het jaar erop wel  binnen komt lopen?

Ik sta hier om aandacht te vragen voor deze groep, omdat het werkveld deze casussen nog steeds voorbij zie komen. De PvdA-fractie wil het onnodig belasten van mensen in deze situatie beëindigen. Wij streven naar een samenwerking tussen gemeente en inwoner op basis van vertrouwen en menselijkheid.

De terugkerende herindicatie zorgt voor inwoners met een levenslange beperking of aandoening voor extra onrust en stress. Een levenslange beperking of aandoening wordt na verloop van tijd niet minder.

Daarom dienen wij de motie in: Stop het herindicatiegedoe bij een levenslange beperking of aandoening!

Marieke Wulffraat

Marieke woont met haar gezin in de wijk Boeimeer en heeft in haar werk vele mensen, van jong tot oud en in alle wijken van Breda mogen begeleiden. Een leerzame en enerverende periode waarin ze dicht bij mensen heeft mogen komen op de meest kwetsbare momenten in hun leven. De onderwerpen WMO, kansengelijkheid, onderwijs, gezondheid

Meer over Marieke Wulffraat